maandag 24 april 2017

Het slimme meter loket

Vanaf 2015 krijgt ieder huis in Nederland een slimme meter aangeboden. Heeft u een vraag of klacht over de slimme meter? Consuwijzer helpt u hiermee!

Wat is een slimme meter?

Waarom krijgt u een slimme meter?


  • Om het netwerk in balans te houden
  • Beter inzicht in uw energieverbruik en het besparen van energie
  • Automatisch doorgeven van meterstanden
  • Nauwkeurige energienota
  • Energie terugleveren zonder extra meter

Met welke vragen en klachten kunt u bij ons terecht?

Consuwijzer is het overheidsloket over uw rechten en plichten. Consuwijzer beantwoordt vragen over de regels die van toepassing zijn op de slimme meter. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is de toezichthouder achter Consuwijzer. Voor ACM is het belangrijk dat u uw vragen en klachten meldt. Mochten er over bepaalde onderwerpen meer klachten of vragen binnenkomen dan kan ACM actie ondernemen. Bijvoorbeeld door een oplossing te zoeken voor een bepaald probleem of door meer voorlichting te geven.

Automatisch doorgeven van meterstanden:

U hoeft niet meer zelf de meterstanden door te geven voor de jaarafrekening. En ook niet meer als u overstapt van energiebedrijf of verhuist. Dit bespaart een hoop tijd. De slimme meter geeft iedere twee maanden automatisch de meterstanden door aan de netbeheerder. Deze meterstanden worden gebruikt voor het kosten-verbruiksoverzicht.

Nauwkeurige energienota:

De slimme meter geeft de meterstanden op tijd door voor de jaarafrekening. Of voor de eindafrekening als u overstapt of verhuist. Hierdoor zijn fouten bij schattingen bij het doorgeven van de meterstanden niet meer mogelijk. De kwaliteit en de nauwkeurigheid van de energienota verbetert daardoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten